administratiekantoor

administraties - Mijn business; duidelijk en praktijkgericht. Afgestemd op jouw business. 

 

: administraties

Als basis gebruik ik de clouddienst van e-Boekhouden.nl. Dit platform is overzichtelijk en eenvoudig te gebruiken en tegelijkertijd verrassend krachtig en compleet. De webbased benadering maakt dat je administratie vanuit elke browser, op elk OS, toegankelijk is en makkelijk te delen. De flexibele opzet van deze formule zorgt er voor dat we kunnen samenwerken zoals dat het beste past:

Je administreert zelf en ik controleer, vul aan en rond af. Of je levert aan, via het digitaal archief, per email of per post, en ik neem het verder van je over.

Opzetten en Inrichten

Voor we aan het werk kunnen zal de administratie ingericht moeten worden zodat het optimaal aansluit op het jouw bedrijfsvorm en business. Dat vereist een goede afstemming en voorbereiding, hoewel geen ondernemer hetzelfde is werk ik toch met een vast tarief.

Op die manier weet je altijd waar je aan toe bent. Als je een bestaande administratie inbrengt, dan kijken we samen hoe we dat aanpakken.

Maand abonnementen

Ik werk niet met lange contracten, mijn diensten lopen per maand. Ook dat is helder. Wil je om welke reden ook onze samenwerking stoppen dan kan dat; we ronden de lopende maand af en ik draag de administratie aan je over.

 

  • Zorgeloos

Je hebt je draai gevonden en ligt op koers, personeel is geen optie maar je hebt wel behoefte aan een boekhouder. Prima!

Ik ben er klaar voor, een duidelijk dienstenpakket tegen een helder maandtarief.

Je ontvangt te betalen facturen steeds vaker als PDF, en maakt je eigen facturen ook digitaal. Door deze te mailen aan het digitale archief dat exclusief voor jouw administratie beschikbaar is, zijn ze voor mij direct beschikbaar voor verwerking.

De facturen en bonnetjes die je wel op papier hebt binnengekregen kun je scannen als PDF en dan alsnog mailen.

Lukt dat allemaal niet is verzending per post uiteraard ook mogelijk.

 

Naast de boekingen verzorg ik per periode de BTW aangiftes en lever jou inzicht door middel van balans- en resultaatrapportages. Aan het einde van het boekjaar sluiten we af met een overzicht van de jaarcijfers ten behoeve van de inkomstenbelasting.

 

  • Frisse Start

Je business is (nog) beperkt en misschien heb je er naast nog een "gewone" baan. Je administratie is compact maar je hebt er liever geen omkijken naar. Geen probleem. Zo lang het aantal boekingen (bonnetjes, ontvangen en verstuurde facturen, bankmutaties) per maand onder de 20 blijft, kan ik je dezelfde diensten bieden tegen een gereduceerd tarief.

 

  • In Control

Je houdt kosten laag en blijft baas in eigen boeken. Samen richten we een administratie die naadloos aansluit bij jouw bussiness, daarna ga je zelf aan slag.

 

Jij voert de dagelijkse boekingen in en zorgt er voor dat de bijhorende facturen en bonnetjes in het digitaal archief staan.

Aan het einde van de BTW periode (kwartaal of maand) geef je een controle-opdracht door, en ik neem het stokje over:

de boekingen worden gecontroleerd en waar nodig gecorrigeerd. Ik doe de BTW aangifte en sluit de periode.

Als sluitstuk bij de laatste controle-opdracht van het boekjaar maak ik de balans voor je op; de jaarcijfers die je nodig hebt

voor de inkomstenbelasting.

 

Extra's

De bovenstaande abonnementen zijn afgestemd op de financiële administratie van een typische éénmanszaak, de ZZP'er.

Heb de zaak anders georganiseerd, of breidt je uit en heb je behoefte aan personeel, dan kun je kiezen voor aanvullende services.

 

  • DGA plus

Hoewel je dagelijkse praktijk niet verschilt van die van een ZZP'er heb je gekozen voor een andere organisatievorm.

Je bent het kloppend hart van je éénmans BV. Dat biedt voordelen, maar de administratieve vereisten wegen zwaarder.

Al was het maar een loonadministratie, je bent in dienst bij je eigen bedrijf. Jaarrekening, VPB aangifte,KVK deponering,

het komt er allemaal bij. Ook deze extra diensten bied ik je aan tegen een tranparant maandtarief, aanvullend op een basispakket.

 

  • Loonadministratie

De business groeit en je hebt extra handen nodig, dat betekent meestal personeel! Naast alle besognes van een werkgever zul je ook volgens de wettelijke normen loon moeten gaan betalen en loonheffingen afdragen. Je ontkomt er niet aan dat onder te brengen in een serieuze loonadministratie.

Ik gebruik daarvoor het online platform van Employes, dat sluit naadloos aan op e-boekhouden (en een aantal andere boekhoudpakketten). Door de loonadministratie toe te voegen aan je maandabonnement voorkom je heel wat werk en versnippering. De kosten hiervoor zijn eenmalige inrichtingskosten van € 50,- en maandelijks € 10,- per loonstrook. 

Je werknemer(s) krijgen een persoonlijke inlog waarmee ze makkelijk hun loonstroken en jaaroverzicht kunnen raadplegen.

Waar hebben we het over?